CE TREBUIE SĂ FACI CA SĂ DAI RAPID BURTA JOS

În cazul în care ai constatat că, încet, încet, ai ajuns să deții o burtă de toată frumusețea, nu înseamnă nimic altceva decât faptul că o anumită perioadă de timp ai mâncat mai mult decât ai fi avut nevoie pentru consumul energetic al corpului tău. E atât de simplu, nefiind nimic complicat la mijloc. Dar nu e nicio problemă. Este de înțeles.

Există, în viața noastră, perioade și perioade, stări sufletești, dorințe sau nevoi diferite. În plus, informațiile despre educația alimentară și, în general, despre nutriție, sunt atât de diverse și contradictorii încât nimeni nu te-ar putea învinovăți că ai ascultat vreun medic, nutriționist sau cine știe ce alt așa-zis specialist complet nepregătit profesional. Și astfel ajungem să facem greșeli.

Dacă ai hotărât că nu îți place ce vezi în oglindă și vrei să scapi de burtă, eu te pot ajuta. Fără amăgiri, fără minciuni, fără informații false, fără promisiuni deșarte. Garantez rezultatele cele mai bune, dar doar cu o singură condiție: să faci exact ceea ce îți recomand în acest articol. Pentru început, am două vești pentru tine, una rea și una bună. Cea rea este că grăsimea abdominală, pe cât de ușor se depune, pe atât de greu se dă jos. Vestea bună, însă, este că, în ceea ce privește burtă, nu este vorba doar de grăsime.

Să începem, așadar, cu începutul și să ne ocupăm cu ceea ce este mai rapid de făcut, dar cu rezultate extrem de bune și foarte vizibile. Pentru a da jos rapid o bună parte din burtă trebuie să faci următoarele 3 lucruri:

1. Elimină din dieta toate alimentele cu efect inflamatoriu. Există o serie de așa-zise alimente (pe care eu le numesc, pe motive foarte bine întemeiate, non-alimente) care, în contact cu organele sistemului digestiv produc mucus și inflamează puternic țesutul, acest rezultat nedorit fiind ușor sesizabil și din exterior, un nou strat adăugându-se, practic, burții. De ce se produc aceste inflamații? Pentru că organismul nostru, de fiecare dată când îi dăm un aliment pe care nu îl tolerează bine sau pe care nu îl recunoaște drept hrană reală, reacționează, apărându-se în fața acestuia ca în fața unui inamic periculos.

Alimentele cu puternic efect inflamatoriu sunt: carnea, lactatele, toate cerealele, dar în special cele care conțin gluten (grâu, orz, secară), zahărul, grăsimile hidrogenate (margarina), sarea iodată, prăjelile, îndulcitorii sintetici, aditivi alimentari (coloranți, conservanți, stabilizatori), alcoolul. Mare atenție: toată mâncarea procesată, semipreparată și, într-o proporție enormă, cea preparată, pe care o comandați, conține multe dintre elementele pe care le-am amintit. Știu că pare greu să eliminați, concomitent, toate aceste ingrediente. Încearcă măcar o săptămână și cântărește rezultatele. Vei fi mai mult decât surprins!

Iar pentru a veni în ajutor organismului și pentru a mai repara din răul deja făcut, îți recomand câteva remedii cu efect anti-inflamator. În primul rând este vorba despre ghimbir, care are efect anti-inflamator, ajută la reglarea funcțiilor sistemului digestiv, având și multe alte efecte benefice. De asemenea, turmericul, afinele, scorțișoara, usturoiul, legumele crucifere (broccoli, kale, conopida), cartoful dulce, cireșele, rozmarinul și busuiocul sunt foarte eficiente în combaterea inflamațiilor.

2. Învață să combini alimentele corect. Peste 90% dintre oameni nu știu să facă acest lucru, iar rezultatul este dezastruos. Din cauza diferențelor în ceea ce privește timpii de digestie și particularitățile în ceea ce privește metabolizarea fiecărui macronutrient în parte sau a diferitelor categorii de alimente, se ajunge la o epuizare energetică a organismului, la fermentație, la zăbovirea în stomac a unor alimente cu mult peste normal și la producerea și acumularea unei cantități mari de gaze intestinale. Dincolo de efectele negative asupra sănătății, pe termen mediu și lung, toate aceste lucruri conduc și la o consecință imediată și foarte vizibilă: câțiva centimetri în plus la circumferința burții.

Dar cum se combină corect alimentele? În niciun caz așa cum am fost cu toții învățați să o facem. O masă cu carne și cartofi (probabil cea mai frecventă combinație), cu desert și, eventual, cu fructe la final și apă sau altă băutură pe tot parcursul este o adevărată tragedie pentru organismul nostru. În realitate, sunt câteva reguli simple și clare. În primul rând, proteinele și carbohidrații nu se combină niciodată. Așadar, carnea, lactatele și ouăle nu se combină niciodată cu pâine, paste, cartofi și alte amidonoase. Leguminoasele sunt, ele în sine, o combinație bizară între proteine și carbohidrați, cei doi macronutrienți despre care tocmai am amintit că nu se combină niciodată, find, astfel, foarte indicat ca acestea să fie eliminate complet din dietă.

De asemenea, fructele, care au timpul cel mai scurt de digestie și care produc cel mai rapid nutrienții necesari celulelor, nu se combină cu nimic altceva și, în plus, nu se consumă atunci când în stomac există încă alimente nedigerate. Despre fructe mai trebuie să știm câteva lucruri: acestea se împart, în funcție de concentrația de fructoză pe care o conțin, în 3 categorii: fructe dulci (banane, curmale, smochine, soiuri de struguri dulci, papaya, kaki), fructe sub-acide (mere, cireșe, vișine, afine, piersici, nectarine, mango, pere, prune, soiuri de struguri mai acrișori, dude, zmeură, mure) și fructe acide (lămâi, limes, portocale, mandarine, clementine, grapefruit, ananas, rodii, kiwi, merișoare, fructul pasiunii).

A nu se face confuzia și a se înțelege că fructele semi-acide și acide ar avea un pH mic și ar da o reacție acidă la nivelul organismului. Nu, în niciun caz! Ele se numesc așa în această clasificare pentru simplul fapt că sunt mai acrișoare, mai puțin dulci. În ceea ce privește combinarea acestora, este indicat să amestecăm doar fructe din aceeași categorie, să combinăm fructe dulci cu cele semi-acide sau fructe semi-acide cu fructe acide, combinația dintre cele dulci și cele acide nefiind una deloc potrivită. În plus, există o categorie aparte de fructe, pepenii, care se consumă întotdeauna separat, nefiind indicată amestecarea acestora cu nicio altă categorie de fructe.

Acestea sunt principalele reguli cu privire la combinarea corectă a organismului. Există un tabel, unde puteți vedea, însă, în amănunt, toate combinațiile permise, dar și pe cele contraindicate. Tabelul circulă pe Internet, neaparținându-mi, dar, fiind corect realizat, îl public aici pentru completa ta informare.

3. Elimină alimentele care se digeră greu și oferă-le posibilitatea intestinelor să se curețe. Dacă faci parte din categoria majoritară, care se hrănește de o viață întreagă în stilul clasic omnivor, cu siguranță că porți după tine, în colon, câteva kilograme de reziduuri neeliminate. Știu că pare greu de crezut, dar aceasta e realitatea. Această problemă, adaugă, evident, niște kilograme greutății tale corporale și dă, în plus, volum burții tale, dar este, totodată, și foarte periculoasă pentru sănătatea ta și pentru buna funcționare a organismului.

Pentru a o rezolva, îți recomand să elimini, pentru început, toate alimentele care se digeră foarte greu, prima pe listă fiind carnea roșie, care de cele mai multe ori nu se digeră complet, lăsând “urme” nedorite, ce vor rămâne în colon săptămâni, luni sau chiar ani de zile. De asemenea, celelalte categorii de carne, dar și produsele de origine animală, în general, se digeră greu, nefiind o hrană potrivită modului în care este construit, din punct de vedere fiziologic, organismul uman.

Dar cum îți cureți sistemul digestiv după ce ai eliminat aceste alimente? Poate cu o cură de detoxifiere? În niciun caz. Cel puțin nu în modul superficial în care circulă acest concept, la mare modă în zilele noastre. De fiecare dată când auzi despre produse despre care se spune că produc, ele însele, în mod direct, o detoxifiere a organismului, să știți că este vorba doar de o imensă minciună și că cineva vrea să te păcălească. Nu există nicio dovadă științifică care să ateste că un anume produs are efect direct detoxifiant și că efectul acestuia ar fi suficient pentru ca detoxifierea să se producă. În realitatea, cu detoxifierea se ocupă cu totul altcineva. Este vorba de organele specializate ale organismului uman: sistemul digestiv, rinichii, ficatul, plămânii.

Ceea putem noi face este să ne reparăm din erori și să ajutăm aceste organe să funcționeze perfect și să își facă cu eficiență maximă treaba. În acest sens, ne putem ajuta de anumite alimente și preparate care sunt menite să ia din presiunea exercitată asupra organismului de lucrurile dăunătoare ingerate în trecut. Astfel, în primul rând fructele, dar și verdețurile și restul legumelor sunt cele mai potrivite și eficiente alimente în acest sens, ele conținând fibrele și nutrienții necesari organismului pentru a realiza, în condiții optime, curățirea de reziduri dăunătoare.

Este indicat să consumi aceste fructe și verdețuri în cantități cât mai mari, crude, integrale sau sub formă de sucuri și smoothie-uri. De altfel, câteva zile în care vei consuma doar sucuri și smoothie-uri proaspete din fructe, verdețuri și alte legume, vor da organismului atât odihna necesară, cât și o resetare a întregului organism. Dacă vrei să știi mai multe despre curele pe bază de sucuri și smoothie-uri îți recomand 2 articole, pe care le poți găsi aici și aici.

Acestea sunt lucrurile pe care care trebuie să le faci pentru a avea rezultate cât mai rapid. Mai exact, după doar câteva zile în care vei respecta cu strictețe cele de mai sus, vei observa, garantat, că mai mulți centimetri din circumferința abdomenului tău vor dispărea ca prin minune. Repet, nu va fi grăsime decât într-o mică parte (căci va exista, cu siguranță, și o anumită scădere a stratului de grăsime), dar vei arăta și te vei simți mult mai bine. Și, în plus, vei pune baza adevăratei transformări corporale. De altfel, campania #UitaDeDiete, demarată în urmă cu câteva zile, va da posibilitatea unei persoane să câștige consiliere gratuită, timp de o lună, în ceea ce privește slăbitul sănătos și sustenabil, din partea mea și a Mădălinei, autoarea blogului culinar The Smart Cuisine. Află mai multe despre această campanie aici.

Dacă ți-a plăcut articolul, nu uita să îl împărtășești și prietenilor tăi!

Articol scris de Nick Teodorescu
Numele meu este Nick Teodorescu, iar acesta este blogul de atitudine și conștientizare pe care scriu, din pasiune și cu speranța la o lume mai bună. Îmi place să provoc, să ajut și să inspir oamenii pentru a reuși să depășească barierele, mentalitățile și paradigmele distructive, în scopul de a schimba în bine modul în care gândesc și își trăiesc viața. Acesta este, de altfel, scopul acestui blog. (CITEȘTE TOT)