CARE SUNT ADEVĂRATELE ALIMENTE DE BAZĂ (1)

Care sunt adevăratele alimente de bază
Pentru marea majoritate a oamenilor care urmează, din păcate, orbește, înfricoșătoarea dietă umană obișnuită, de tip omnivor, alimentele de bază sunt carnea, lactatele, ouăle, cerealele (în special făina albă și produsele rezultate din aceasta), zahărul și uleiul rafinat de floarea-soarelui. Sinucidere curată și sigură, nu altceva! În realitate, niciunul dintre aceste lucruri nu sunt alimente reale și nu ar trebui folosite niciodată, dar absolut niciodată, pentru consumul uman.

De ce? Am scris pe acest blog articole despre aproape toate așa-zisele alimente enumerate mai devreme, explicând motivele pentru care acestea reprezintă un pericol uriaș pentru sănătatea și viața noastră. Celor ce nu au citit încă aceste articole le recomand, în primul rând, articolul despre carne, cel despre lactate, cel despre cereale și cel despre zahăr. Și mai sunt și altele, desigur, precum și multe ce vor fi scrise în curând. Dar haideți să vedem, împreună, care sunt adevăratele și singurele alimente pe care toți oamenii responsabili și cu dorință de viață lungă și sănătoasă ar trebui să le consume în permanență și fără nicio excepție:

Fructele reprezintă alimentul primordial al speciei noastre, pentru consumul căruia am fost creați, din punct de vedere fiziologic, și care ne aduce cele mai mari beneficii. Este limpede că omul este un animal frugivor, la fel ca toate celelalte primate, iar fructele au reprezentat și ar trebui să reprezinte și astăzi prima și cea mai importantă sursă de hrană. Din păcate, în timp, din diferite motive, mai mult sau mai puțin întemeiate, acestea au fost înlocuite cu tot felul de pseudo-alimente, fiind, astăzi, aproape excluse din alimentația de zi cu zi.

Mai mult decât atât, fructele au căpătat, total pe nedrept, o reputație proastă, mințindu-se cu nerușinare că acestea îngrașă, produc aciditate și alte probleme digestive sau chiar diabet. În realitate, adevărul este că fructoza naturală conținută de fructe este carburantul perfect pentru organismul uman. Punct! În rest, numai prostii! Cum să îngrașe sau să producă diabet? Se poate pune pe picior de egalitate fructoza din fructe cu zahărul rafinat sau cu cel din cereale? Nici vorbă. Doar dacă vă gândiți la conținutul mare de fibre pe care îl conțin fructele vă puteți liniști instantaneu în această privință, deoarece eliberarea de insulină provocată este una lentă și normală din punct de vedere cantitativ, fără a prezenta niciun fel de risc pentru sănătate.

În ceea ce privește așa-zisele probleme digestive lucrurile sunt și mai simple. Astfel, trebuie doar să înțelegem, pentru început, că fructele nu sunt desert, ci hrană adevărată. Ele nu se țin de ornament, în fructieră sau pe pervaz, nici nu se mănâncă doar de poftă, ca moft ce trebuie bifat, pentru simplul motiv că a venit respectivului sezon de coacere. Ele se mănâncă, efectiv, de foame, ca mâncare de sine stătătoare, în scopul alimentării organismului cu nutrienți esențiali și pentru producerea de energie. Fructele nu se combină cu alte alimente și, de preferat, nici între ele, fiind recomandate mesele mono-fruct, cu pauze de aproximativ 2 ore.

De asemenea, este foarte important să știm, măcar cu aproximație, timpul în care un anume aliment este digerat de stomac. Spre exemplu, unii oameni mănâncă tot felul de alimente grele, pe bază de proteină animală, care se digeră extrem de anevoios și lent. Apoi, chiar dacă au trecut ore bune de la o astfel de masă, nedigerată încă, se miră că fructele mâncate și ajunse, și ele, în stomac conduc la probleme digestive. Păi este vina bietelor fructe, care, în condiții normale, s-ar digera imediat, că ajung alături de o sinistră amestecătură, alcătuită din caltaboși, slănină, ouă, brânză, pâine și cartofi prăjiți? Evident că nu.

Așadar, recapitulând, fructele nu produc, în mod normal, în condițiile în care sunt consumate cu cap, niciun fel de efecte negative. În schimb, fructele oferă organismului cei mai importanți macro-nutrienți, care, surprinzător pentru mulți, nu sunt proteinele, ci carbohidrații “buni” conținuți de acestea. În plus, fructele conțin fibre (cu mult mai multe decât cerealele), vitamine, minerale și, nu în ultimul rând, cea mai pură și bine filtrată apă pe care o puteți găsi.

Vă recomand, cu precădere, să mâncați fructe autohtone, de sezon, cât mai puțin stropite, cumpărate de la țărani sau de la oameni de încredere. Nu vă duceți la hipermarket și nu cumpărați merele cele mai mari și mai frumoase! Duceți-vă la piață sau la țăran acasă și luați merele mai mici, inegale, pătate, chiar viermănoase, pentru că acelea sunt fructe naturale. De asemenea, căutați fructele de pădure și prețuiți-le la adevărata lor valoare, pentru că acestea sunt cele mai naturale și mai benefice fructe, fiind, de altfel, cele mai bune și puternice super-alimente de pe planetă. Profitați de sezon chiar acum căci le găsiți pe toate tarabele, dar nu vă mulțumiți cu atât. Vă recomand, cu căldură, să vă faceți provizii, congelând cât de multe fructe de pădure puteți. Ascultați-mă și îmi veți mulțumi când veți realiza ce “aur” veți avea toată iarna!

Dintre fructele exotice, personal apreciez foarte mult bananele, nuca de cocos (pe care aleg să o includ în această categorie) și avocado. Toate aceste fac parte din alimentația mea obișnuită și nu m-aș lipsi de niciuna dintre ele, toate potrivindu-se perfect cu gusturile și cu nevoile mele nutriționale.

Despre fructe se poate vorbi, cu siguranță, aproape la nesfârșit. Deocamdată, vreau să mai fac doar o precizare: când se referă la fructe, oamenii se gândesc, aproape întotdeauna, doar la categoria fructelor dulci. Ei, bine, există și fructele sărate, care sunt, din greșeală, plasate în categoria legumelor. Așadar, măslinele, roșiile, ardeii, gogoșarii, vinetele, dovleceii și castraveții sunt tot fructe și este important să le includem în alimentația noastră curentă, fiind pline de nutrienți valoroși, foarte folositori organismului.

Cunoscând toate aceste lucruri, nu ne rămâne decât să respectăm, zi de zi, ponderea fructelor (dulci și sărate) necesare în alimentația noastră, aceasta trebuind să se situeze, la oameni, ca și la celelalte animale frugivore, la minimul două treimi din hrana consumată.

Mă opresc deocamdată aici, urmând ca în articolele următoare să continui a vorbi despre alte alimente de bază, în adevăratul sens al cuvântului. În afară de fructe, mai există 3 categorii de astfel de alimente. Vom vorbi, pe rând despre toate, iar apoi vă voi dezvălui care sunt criteriile după care puteți lesne deosebi hrana adevărată de otravă. Până atunci însă, să vă fie de folos!

UPDATE: Citiți aici articolul următor.

P.S. Vă adresez invitația de a comenta, mai jos, acest articol, ținând, însă, cont de regulile de aici. De asemenea, vă invit să vă abonați la un newsletter special, prin care veți fi ținuți la curent cu toate articolele nou apărute, dar care va conține și materiale care nu vor fi făcute publice pe blog, ci vor fi destinate doar abonaților. Tot ceea ce trebuie să faceți este să vă introduceți AICI prenumele și adresa de email. În plus, vă invit să apreciați pagina de Facebook a blogului, pentru a putea fi la curent cu toate postările și noutățile. Vă mulțumesc!

Written by Nick Teodorescu
Numele meu este Nick Teodorescu, iar acesta este blogul de atitudine și conștientizare pe care îmi expun ideile. Scriu din pasiune și din convingere despre etică, nonviolență, spiritualitate, psihologie, sănătate, dezvoltare personală, educație, cultură și civism. (CITEȘTE TOT)